Iraakse militairen slagen voor Nederlandse marketingcursus

22 Iraakse militairen hebben in Bagdad met succes de cursus Military Marketing afgerond. Die werd volledig verzorgd door 2 Nederlandse militairen, overste Marvin en majoor Hugo, en maakt deel uit van de huidige strategie in Irak. Die staat vooral in het teken van adviseren, plannen en aansturen van operaties in de strijd tegen ISIS.

De cursus moet eraan bijdragen dat de troepen makkelijker een brug kunnen slaan met de bevolking. Op die manier is het eenvoudiger om meer inlichtingen te krijgen.

De cursus werd in congrescentrum Al Tameiuz in de Green Zone gegeven, net buiten Camp Union III. De training bestond uit 11 lesochtenden, waarin verschillende aspecten van marketing aan bod kwamen. De cursisten moesten bijvoorbeeld plannen schrijven voor problemen binnen de organisatie.

Interactie

Een van de instructeurs noemt de cursus een groot succes. β€œDe interactie tussen ons en de deelnemers was uitzonderlijk goed. Ze waren enorm leergierig en betrokken. We hebben in de afgelopen 4 weken een heel goede relatie met de deelnemers opgebouwd, waardoor we ook wat meer vertrouwelijke info kregen.”

De geslaagden hebben gisteren tijdens een speciale ceremonie hun certificaat ontvangen. Binnenkort krijgt een nieuwe groep de cursus. De bedoeling is dat de Irakezen deze in de toekomst zelf kunnen geven.